Logo zenderstreeknieuws.nl


Plus Lopik Dementievriendelijk!

  Ingezonden


Lopik - Wat doe je als cassière als een klant zich tijdens het afrekenen van de boodschappen ineens realiseert dat hij nog niet alle boodschappen in zijn karretje heeft geladen, terwijl de helft al is gescand en er een ongeduldige rij klanten staat te wachten? Hoe ga je om met iemand als hij aan jou de pinpas overhandigt omdat hij de pincode niet meer weet? Inmiddels weten de medewerkers van de Plus in Lopik hoe om te gaan met ouderen met dementie in de winkel.

Janneke van Tilburg van Alzheimer Nederland, lid van de werkgroep 'Dementievriendelijk Lopik' heeft een training verzorgd speciaal voor medewerkers in een supermarkt. De training bestond uit informatie over dementie en het bespreken van situaties die zich voordoen met klanten met dementie uit de dagelijkse praktijk van de supermarkt. Medewerkers leerden tijdens de training gedrag herkennen en het belang van geduld, oogcontact maken en begrip tonen.

Wilt u meer weten over het omgaan met dementie? Heeft u of uw organisatie, vereniging of bedrijf interesse? Meldt u zich aan via m.schouten@vitras.nl Neem ook eens een kijkje op de website (https://www.samendementievriendelijk.nl) en doe de GRATIS training GOED omgaan met dementie, dan bent u voorbereid wanneer u iemand met dementie tegenkomt.

Reageer als eerste
Meer berichten