Burgemeester Patrick van Domburg en initiatiefnemer Martin Planken met de wenskaart (Foto: Edward van Osendarp)
Burgemeester Patrick van Domburg en initiatiefnemer Martin Planken met de wenskaart (Foto: Edward van Osendarp) (Foto: Edward Osendarp)

50.000 wenskaarten voor IJsselstein

  Nieuwsflits

Verstuur de Hart onder de Riem-wenskaart. Naar iemand in IJsselstein of daarbuiten. Dat is de gedachte achter het initiatief ‘Hart onder de riem voor IJsselstein'.

IJSSELSTEIN – Er worden in totaal 50.000 wenskaarten in de stad verspreid, zoals vandaag via deze krant en er is een winactie. Burgemeester Patrick van Domburg omarmt het initiatief van harte: “Onze stad is zwaar getroffen. Juist in deze tijd kunnen we als IJsselsteiners een hart onder de riem gebruiken. Het zou mooi zijn als elk huishouden de kaart stuurt naar iemand of naar een gezin binnen of buiten IJsselstein, om die een hart onder de riem te steken. Als dat met alle 50.000 wenskaarten gebeurt, dan is dat al snel hartverwarmend voor meer dan 100.000 mensen. Een mooie gedachte in deze tijd.''
Voorzitter Martin Planken van Stichting Fotowedstrijd IJsselstein bedacht de kaart. Het er voor elkaar zijn vindt hij nu misschien wel belangrijker dan ooit: “IJsselstein is een stad waar je elkaar support. Juist in deze tijd. Doe het wenskaartje op de post en steek iemand een hart onder de riem. Binnen of buiten de stadsmuren. Het gebaar is vaak groot. Er is ook een bijzondere winactie verbonden aan het initiatief. Via de website kun je meedoen en aangeven welke prijs je wilt winnen, én aan wie jij de prijs cadeau wilt doen en waarom. Verras iemand die het verdient.”
Het hart op de wenskaart is opgebouwd uit honderd foto’s. Daarvan hebben er 98 tussen 2003 en 2019 deelgenomen aan de Fotowedstrijd IJsselstein. De overige twee zijn portretfoto's van koning Willem Alexander, baron van IJsselstein en van koningin Maxima.
De vijftien partners die de actie mede mogelijk hebben gemaakt, zijn op alfabetische volgorde: Alfa Accountants en Adviseurs, Biomonkie, Copyshop IJsselstein, Jumbo A. Langerak Achterveld, Kirsten-Ann, Momenten van Leven, Plus J. Schimmel, Rabobank Utrechtse Waarden e.o., Reinerie Garantiemakelaars, Robuust IJsselstein, Telecombinatie IJsselstein, The Read Shop, Topshelf Media, Van Oord Makelaardij en Zenderstreeknieuws.

Meer informatie

De supermarkten Jumbo A. Langerak Achterveld en Plus J. Schimmel hebben elk 15.000 extra wenskaarten besteld om de komende weken cadeau te doen in de supermarkt. Huishoudens die een Nee/Nee sticker op de deur hebben, of anders geen kaart hebben ontvangen, kunnen een kaart ophalen op diverse punten in IJsselstein.
Voor het initiatief, de foto’s in het hart, de winactie en meer ga ja naar www.fotowedstrijdijsselstein.nl.

Meer berichten